Cobra 11 - popis

1. ledna 2008 v 11:37 |  →Cobra 11←
Seriál o oddílu dálničních policistů nazvaný Cobra 11 se stal brzy po svém uvedení hitem nejen v Německu, kde jej sledovalo přes 10 000 000 diváků, ale i v mnoha dalších zemích. Od prvního dílu, vysílaného v březnu 1996, uplynulo už hodně času. Po odvysílání pilotního filmu a dalších osmi epizod rozhodlo vedení RTL o dalším natáčení. Dnes je již na světě přes sto epizod a nové se stále dotáčejí. Hlavní postavou Kobry 11 byl na počátku komisař Frank Stolte (Johannes Brandrup) a jeho parťák Ingo Fischer (Rainer Strecker), který byl v seriálu pouze jednu epizodu. Ingo byl zastřelen gangstrem při jedné akci na parkovišti. Zanedlouho přišel do Cobry 11 sympaťák Semir Gerkhan (Erdogan Atalay), odvážný komisař, milující improvizaci a bravurně ovládající volant.Po odchodu Franka Stolteho dostává i Semir nového kolegu Andrého Fuxe (Mark Keller), který byl v seriálu od epizody "Brokovnice" až po epizodu "Smrt malého chlapce". Mark Keller se rozhodl opustit roli komisaře Andrého Fuxe díky svému hudebnímu nadání, které jste mohli vidět v epizodě "Smrtící sláva". V této epizodě si Mark zazpíval se skupinou Scooter. Scénáristé nechali Andrého zemřít při velice nebezpečné akci na člunu, kde měl zadržet mezinárodního zločince Karlose Bergra. André byl zasažen harpunou a přepadl přes palubu. Ani Semirova odvážná akce, skok z vrtulníku, mu nezachránila život. Po závěrečném happyendu na stanici tím končí účinkování Andrého Fuxe (Marka Kellera).Nyní má opět Semir nového kolegu - Toma Kranicha (René Steinke). Uvedením nového kolegy do seriálu bylo prostřednictvím filmu: Pekelná jízda na dálnici A4. Tom se náhodou dostane do neovladatelného vozu, který se řítí 170ti kilometrovou rychlostí po dálnici. Celá akce končí se šťastným koncem a tím byla odstartována nová éra seriálu Kobra 11. René Steinke za tři roky svého účinkování v seriálu natočil po boku Erdogana Atalaye 42 epizod + tři pilotní filmy. Jelikož chce René stíhat také jiné projekty, ukončil své účinkování v Kobře 11. V epizodě "Stíny minulosti" se pří pátrání po drogovém bosovi seznámí s Elenou Krügrovou. Vše jim vychází podle představ. Elena otěhotní a Tom si ji chce vzít. Ideály se však rozplynou v poslední epizodě "Rozloučení". Elena umírá ve voze s bombou, která byla určena pro Toma. Tom po dopadení Elenina vraha podává u policie výpověď a tím končí zlatá éra seriálu Kobra 11. Jeho nástupcem v Kobře 11 je herec Christian Oliver v roli komisaře dálniční policie Jana Richtra. Nový parťák se poprvé představil v pilotním filmu VII. série "Křest ohněm" kde jde po vrahovi svého kamaráda. Se Semirem si nejdříve nepadnou do oka ale později spolu celý případ vyřeší. Kriminální komisař Jan Richter přišel k dálniční policii z oddělení krádeží. Jako mladší Semirův parťák se nejprve zaučuje při práci na dálnici ale později řeší případy na plný plyn a do každé akce jde po hlavě. Jan Richter bude k vidění ještě v VIII. sérii na jejímž konci ze seriálu odejde. Po bok Semira se pak vrátí jeho asi doposud nejlepší parťák vrchní komisař Tom Kranich. Tom se vrací na místo vrchního komisaře u dálniční policie v první epizodě IX. řady "Commeback", kde Semirovi pomáhá dopadnout bombového útočníka. Z obsahu epizody prozradím pouze tolik, že Semir přemýšlí o odchodu od dálniční policie ale opětovná spolupráce s Tomem ho přiměje zůstat. První díly s Tomem byly vysílány na německé RTL na jaře roku 2005. Dálnice, které Kobra 11 střeží se nacházejí u Kolína n/R, Koblenzu, Hürtu a Düsseldorfu. Zde se natáčí od 4. natáčecího období. Před tím byli revírem Kobry 11 dálnice v okolí Berlína. Kobra 11, německé produkce, s velkým úspěchem konkuruje obdobným sériím americké provenience. Spolupráce jeho tvůrců s BMW a dalšími automobilkami a práce 10 až 16 kamer vykonaly své. Důležitou osobou celého projektu je proslulý Hermann Joha, Hell Drivers který se vyučil kaskadérskému řemeslu v britské skupině a rád vymýšlí pro seriál ty nejnebezpečněji vyhlížející kousky. Celé natáčení zajišťuje firma Action Concept, která pro RTL vyrábí i další seriály (Na plný plyn, Claun, Wilde Engels ...) a celovečerní filmy (Maximum Speed ...)
4. 6. 2007 skončilo na TV Nova vysílání premiérové X. řady. V Německu se nyní už vysílá XI. řada, tak doufejme, že se brzy objeví i na Nově.

Zajímavosti:

- seriál se začal vysílat na televizi RTL v roce 1996
- pilotní film "Bomby na 92.kilometru" sledovalo asi 10 500 000 diváků
- průměrná sledovanost jedné epizody v Německu je 8 milionu diváků, v ČR 1,9 milionu diváků
- 53% všech fanoušků seriálu jsou ženy (no kvůli čemu asi :) )
- nejvíce diváků je ve věku 14 - 50 let
- s velkým úspěchem se již vysílá v 34 zemích na celém světě
- seriál je na světě již 11 let
- jubilejní 100.epizoda má název "Náraz" a u nás byla vysílána 26.10.2003
- seriál je natočen na pásce přibližně 1 500 kilometrů dlouhou
- 10 vteřin na obrazovce se odpovídá asi 10 hodin natáčení
- na natáčení pracuje akční a dramatický tým a dva režiséři a dalších asi 100 lidí
- auta jsou kupovány z autobazarů, poté se tam vrací na opravu, nové auta darují výrobci
- jedná epizoda stojí asi 350 000 € (asi 10 500 000 Kč) z toho kaskadérské kousky přijdou na čtvrt milionu eur
- jedna epizoda se průměrně natáčí 3 týdny
- kanceláře dálniční policie jsou vybudovány v ateliéru
- v počtu akčních scén s automobily byly překonány všechny dosavadní rekordy
- od počátku natáčení bylo zničeno již přes 2000 vozů
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Přihlaš se Přihlaš se | Web | 1. ledna 2008 v 11:37 | Reagovat

Přihlaš se do nově otevřené školy čar a kouzel v bradavicích...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama